Followers

Wednesday, 23 March 2011

kARisMa!!!

Haii uoollsss..lama  x update blog...bz uoolsss....
Hari ni sy nk cite laa tentg xtvt ujung mgu iaitu pada 19 mac 2011 dan 20 mac 2011..mampuu sy rewind balik ape yang berlaku 2 hari lepas...uhu
Ok la..sy  ni merupakan ahli karisma upsi...ape tu eak KARISMA???.karisma merupakan singkatan bagi Kelab Rakan Siswa Jasa Msia..dan sy juga merupakan rakan exco keushawan karisma ni...itu la mukadimahnyer dari isketambolaa
Baiklaa tan sri puan sri kisah bermula begini..hihih


Pada hari sabtu 19 mac 2011
Dengan kedinginan subuh sybangit dari beradu( mampuu bahasa DIRaja) jam 5.30 pagi!!..atoii nantoo bangat kot...sy feeling2 kacmuk, ayu2, smart2 segala bersiap la cuz kena berkumpul di kolj jam 6.30am..siap subuh sy terus cepat2 turun...destinasi ku pegi ke Sijangkang satu daerah di Selangor..wahh...sepanjang perjalanan sy tidow...xpernah bgn awl2 sgt2 nie...pemandu bas berhenti kat mane ntah, sy berhenti kt stesen minyak pegi beli maggi, sebagai sarapan sy....
Lepas tu sy setelah bape lame dalam jam 10.30am sy sampai r kat sek keb kebun bharu, tempat kami berkumpul...sampai2 jer kena berkumpul mcm kwad gituu..pastu, sarapan segala...huh..kenyang..
Akticviti bermula dengan teka bina 1 Malaysia...kami kena ke rumah2 tanya pendapat mereka tentang  pendapt  1M..tp uoolls kena tahu, kami tidak mewakili mana2 parti2 politik, kami mewakili karisma yang mana gabungan ipta dan ipts...dalam teka bina tu kami kena tahu tentang nilai 1 M..atoiii...pitam kann..sy pn xthu, tp memandagkan sy ni bitara katanyer sy mampuu lah menghafal 8 nilai terbabit iaitu
1.berpertasi tgi
2.budaya ilmu
3.budaya inovasi.
4.ketabahan
5.kebijaksanaan
6.kesetiaan
7.intergriti
8.budaya ketepatan
So uoollss sume rakyat Malyasia tahu da kan 8 nilai yang sgt perkasa ini utk diterjemhakan ..huhuh
Sepanjg xtvt rumah ke rumah tu, ad sesetangah tidak melayan kami dengan baik, bersikap dingin..makalum lah katanye 1m ni bersigat politk, tp uollsss pye opinion sy xmsuk campur..haha
Tp ad gak peramah, layan kami dengan kasih sayg..wahh.....tacing ..haha
pukul 1.00pm xtvt ni habis.so kami balik ke sek terbabit dan makan sembahyang segala...
Dalam perancangan sepatotnya jam 2.30 kami ad xtvt menziarahi orang..namun cuaca tidak mengizinkan kerana ujan sgt laaa lebattttt!!!
Tp xpe kami mendengar ceramh dari Dr Hj Fadhilah Kamsah tentang menjadi ibu bapa yang baik..ramai gak la yang datang...mmmg menarik, lwak tp  penuh isi yang bermakna...
Petangnya kami buat latihan aktiviti tempur  tanpa senjata (TTS)..wahh ak kena wat jadi 4 Fighters kena pecahkan papann uollsss...TTS ni adalah utk persembahan pada malam ini..ak hanya mampu ketawa jer uollsss, pada malam persembahan TTS kami tidak terjadi kerana ramai buat silap..darah gemuruhh katanyer....ak akan  pecahkan 2 papan..satu papan ak xpecahhh..lawakk..ahahah
Selepas habis segala xtvt kami pegi ker  Sungai Besar iaitu tempat kami beradu ..atoii..di Desa Rumbun kot..ahah..ak xsure la ape namenyer  coz kami sampai jam 2.30 am....da nantookk sangat..
video

Hari ahad 20 Mac 2011
Huh, hari ni bermula xtvt jam 10 lebih selepas sarpan segala...xtvt same seperti semalam ...teka bina 1 malaysia...ari ni rase seronok laa..sy n kwan xad rase malu nk masuk2 ruma mereka tu....tp kebanyakan kawsan perumahan ni sume educated pye org..mcm2 kami kena soal...huhu
Petangnyer sy terpilih utk menjadi penjaga checkpoint, lebih kurang fasilatator..sonok kot...ak kena wat rubber straw...mcam2 la sya buli mereka ni..ihhihi



Setelah habis xtvt tu sy n geng ad latihan TTS ag yang akan di persembahkan di Dataran Tongang 10 di Sg Besar...depan VVIP uollsss...iaitu Dr Hj Khir Toyo n YB Ramlii kot....wahh...kami wat TTS dalam ujan..habis segala baju ak ktor n basah..ape2 pn kami raase soooonokk sgt...huuhhuhuh..RAKAN SISWA HEBAT!!
Jangan geli sy membahasakan diri sebagai SAYA~~

No comments:

Post a Comment